شناخت بازیساز جهانی و رسانه جهانی از ایران شناخت ناقص و نامطلوب است فعال حوزه بازیهای رایانهای در رادیو گفتوگو عنوان كرد: شناخت بازیساز جهانی و رسانه جهانی از ایران شناخت ناقص و نامطلوب است. ۱۴۰۳/۱۲/۱۱
در حوزه مد و لباس دانشگاه و صنعت در كنار هم قرار ندارند شفاپور در رادیو گفتوگو عنوان كرد: متاسفانه در حوزه مد و لباس دانشگاه و صنعت در كنار هم قرار ندارند و به همین جهت زمانی كه دانشجویان اصول اولیه مد و فشن را در دانشگاه ها یاد می گیرند می بینند كه آن ایده ها در بازار كاربردی ندارد و تولید كننده به سمت تولیدی می رود كه برایش منفعت مالی داشته باشد. ۱۴۰۳/۱۲/۰۸
سبك زندگی ایرانیاسلامی ریشه در فرهنگ غنی ایرانی و آموزههای دینی دارد افضلی جامعهشناسی فرهنگی در رادیو گفتوگو عنوان كرد: سبك زندگی ایرانیاسلامی باید در فضای مجازی تعریف شود. ۱۴۰۳/۱۲/۰۴
فضای دانشگاهی كشور در فضای نقد ادبی، مانع ادبیات متعهد است نویسنده، منتقد ادبی در رادیو گفتوگو عنوان كرد: فضای دانشگاهی ما در فضای نقد ادبی نهتنها نمیتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار كنند و باری از روی ادبیات داستانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بردارند؛ بلكه بخش عمدهای از آنها عملاً تبدیل شدهاند به مانع ادبیات متعهد و چیزی را تئوریزه میكنند كه اساساً مخالف مبانی و ارزشهاست. ۱۴۰۳/۱۲/۰۴
انقلاب اسلامی؛ تحكیم خانواده، و سبك زندگی ایرانی و اسلامی برنامه گفتگوی فرهنگی ۱ اسفند ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع « انقلاب اسلامی؛ تحكیم خانواده، و سبك زندگی ایرانی و اسلامی» میپردازد. ۱۴۰۳/۱۲/۰۱
ثروتسازی از حوزههای علم و دانش در كشور افزایشیافته است مدرس حكمرانی و كارآفرینی در زمینه انرژی و شركتهای دانشبنیان در رادیو گفتوگو عنوان كرد: امروزه تحولات بزرگی در كشور اتفاق افتاده و دگردیسیهای بزرگ در جهان رخداده و فناوری و دانش جای خود را پیدا كرده است و گستره دانش و علم زیاد شده است و ثروت سازی هم در حوزههای علم و دانش زیاد شده است. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
هدفگذاری رشد كمی شركتهای دانشبنیان محقق نشد مسئول خانه خلاق و نوآوری دانشجویان معاونت فرهنگی دانشگاه تهران در رادیو گفتوگو عنوان كرد: متأسفانه هدفگذاری كه برای رشد كمی شركتهای دانشبنیان شده بود محقق نشد و به نظر میرسد كه تحقق این مهم نیاز به فرهنگسازی دارد. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
انقلاب اسلامی؛ فرهنگ تولید ملی، جهش اقتصادی با مشاركت مردم برنامه گفتگوی فرهنگی ۲۹ بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «انقلاب اسلامی؛ فرهنگ تولید ملی، جهش اقتصادی با مشاركت مردم» میپردازد. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
اهمیت و جایگاه نقد ادبی؛ انتقادها از ضعف خلاقیت هنری در آثار داستانی برنامه گفتگوی فرهنگی ۲۸ بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «اهمیت و جایگاه نقد ادبی؛ انتقادها از ضعف خلاقیت هنری در آثار داستانی» میپردازد. ۱۴۰۳/۱۱/۲۸
آثار جنگ نرم غولهای رسانهای و مافیای سیاسی و اقتصادی در فیلمها و سریالها مشهود است كارشناس حوزه و دانشگاه، در رادیو گفتوگو با تأكید بر اینكه جنگ نرم واقعیتی است كه وجود دارد و امروزه جنگ تمامعیار به شكل نامحسوس علیه كشور برقرار است عنوان كرد: آثار جنگ نرم غولهای رسانهای و مافیای سیاسی و اقتصادی در فیلمها و سریالها مشهود است. ۱۴۰۳/۱۱/۲۷
فرهنگ و مسئله آخرالزمان مهمترین رویكرد سینمای هالیوود رئیس همكاریهای بینالمللی دانشگاه علوم و معارف در رادیو گفتوگو عنوان كرد: از سال ۸۵ تا ۹۵ میزان توجه سینمای هالیوود به فرهنگ و مسئله آخرالزمان از ۱۵ درصد به ۸۵ درصد رسیده و هالیوود فهمیده امروز برای جهتدهی ذهن مخاطبان باید فیلمها را به سمتی سوق دهد كه بتواند اهداف دینی خود را پیاده كند. ۱۴۰۳/۱۱/۲۷
جنبههای مثبت فضای مجازی مورد غفلت واقع شده است عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به غفلت از جنبههای مثبت و فرصت گونه فضای مجازی گفت: اصل فضای مجازی یك فرصت است؛ اما باید قواعد حضور در آن مدنظر باشد و خانوادهها نیز ضوابط مشخصی برای استفاده از این فرصت اتخاذ نمایند. ۱۴۰۳/۱۱/۱۳
تأثیر رسانهها بر فرهنگ و راهكارهای مدیریت این تأثیرات برنامه گفتگوی فرهنگی ۱۰ بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع « تأثیر رسانهها بر فرهنگ و راهكارهای مدیریت این تأثیرات» میپردازد. ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
اگر سینمای رئال انیمیشن را جدی نگیرد از جریان سینمایی دنیا عقب میافتد نویسنده و كارگردان حوزه انیمیشن، در رادیو گفتوگو عنوان كرد: سینمای رئال اگر انیمیشن را جدی نگیرد از جریان سینمایی دنیا عقب میافتد و خود را در سایه میبرد و از یك نور محروم میكند. ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
افزایش سن ازدواج و فرزندآوری از دلایل ناسازگاری نقشهای تحصیلی و مادری پژوهشگر خانواده و جمعیت، در رادیو گفتوگو عنوان كرد: یكی از دلایل ناسازگاری نقشهای تحصیل و مادری افزایش سن ازدواج و فرزندآوری است. ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
بازیهای ویدیویی: هنر تعاملی یا صرفاً سرگرمی؟ برنامه گفتگوی فرهنگی ۸ بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «بازیهای ویدیویی: هنر تعاملی یا صرفاً سرگرمی؟» میپردازد. ۱۴۰۳/۱۱/۰۸