بررسی تئاتر مقاومت در ایران برنامه پرده آخر بیست و نهم فروردین به بررسی جایگاه تئاتر مقاومت در جامعه تئاتری ایران می پردازد . 1399/01/28|
با تعدد گروههای تئاتری در حوزه دفاع مقدس و انقلاب مواجهیم مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، اظهار كرد : این انجمن اصلی ترین و تخصصی ترین نهادی است كه در عرصه هنرهای نمایشی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت می كند و در واقع متولی اصلی تئاتر مقاومت است . 1399/01/23|
تئاتر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دارای گنجینهای پایانناپذیر است یك عضو شورای عالی سیاستگذاری تئاتر مقاومت، اظهار كرد: تئاتر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گسترده است و می توان آن را گنجینه ای پایان ناپذیر دانست . 1399/01/23|
تئاتر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بر خلاف سیاستهای كلان كشور، در حد شعار باقی مانده است دبیر جشنواره سردار آسمانی در سال گذشته اظهار كرد: فعالیت در حوزه تئاتر دفاع مقدس و مقاومت نباید فقط معطوف به روزهای خاصی در سال باشد و باید در طول سال به اجرای هنرهای نمایشی در این زمینه توجه شود. 1399/01/23|
آسیب شناسی جشنواره تئاتر انقلاب و دفاع مقدس سال 98 برنامه پرده آخر بیست و دوم فروردین به بررسی آسیب شناسی جشنواره تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در سال 98 می پردازد. 1399/01/22|
فرآیند خصوصی سازی در تئاتر با عجله و بدون تامل صورت گرفت مهران امام بخش با بیان اینكه در خصوصی سازی تئاتر تامل صورت نگرفت، گفت: گروه های تجربی در تئاتر داریم كه ناگزیر هستند از امكانات دولتی استفاده كنند و اگر دولت امكانات در اختیار آنها قرار ندهد، امكان فعالیت ندارند. 1398/12/24|
شهرداری ها به مسائل فرهنگی و هنری به ویژه تئاتر اهمیتی نمی دهند نامور با بیان اینكه متولی فرهنگ و هنر در جهان شهرداریها هستندگفت: متاسفانه در كشورمان، شهرداریها به مسائل فرهنگی و هنری اساسا فكر نمیكنند یعنی برای این عزیزان مهم نیست و حتی اجازه نمی دهند از امكانات شان در حوزه هنر و فرهنگ استفاده كنیم. 1398/12/24|
آسیبشناسی اقتصاد تئاتر در اجراهای خصوصی برنامه پرده آخر بیست و سوم اسفند به بررسی آسیبشناسی اقتصاد تئاتر در اجراهای خصوصی می پردازد . 1398/12/23|
پای شاخ های اینستاگرامی چگونه به سالن های تئاتر باز شد؟ یك كارگردان تئاتر،با اشاره به مشكلات اقتصادی موجود در حوزه تئاتر اظهاركرد: كارگردانان تئاتر مجبور میشوند برای موضوع گیشه و تأمین درآمدهای مالی گروه خود به سراغ استفاده از سلبریتی ها و شاخ های اینستاگرامی در اجراهای خود بروند. 1398/12/19|
مخاطب تئاتر چگونه پای سلبریتی ها را به صحنه باز كرد؟ یك منتقدتئاتر،با اعتقاد بر این كه واكنش برخی از كارگردانان تئاتر در برابر تماشاگران، انفعالی است ،گفت:این رفتار انفعالی باعث شده كه مخاطب برای تئاتر و كارگردانان آن تعیین تكلیف كند، لذا كارگردانان به سراغ استفاده از سلبریتی ها رفته اند. 1398/12/18|
اجازه ندهیم تئاتر به ابتذال گیشه آلوده شود یك نویسنده و منتقد تئاتر، تاكید كرد: تئاتر در همه جای دنیا مورد حمایت دولت ها است به خاطر اینكه تئاتر «پای» جامعه است و به عنوان یك امر فرهنگی و زیباشناختی از كاركرد مهمی در جامعه برخوردار است. 1398/12/11|
فجر برند خود را از دست داد ایمانیان مدعی شد كه جشنواره تئاتر فجر برند و اعتبار گذشته خود را تا حدود زیادی از دست داده است. 1398/11/26|
تئاترفجر نیازمند بازنگری است طاهری تاكید كرد: جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نیازمند بازنگری است و جنس این بازنگری و تغییرات باید هوشمندانه باشد. 1398/11/26|
تئاتر؛ فقیرتر از گذشته فعال حوزه تئاتر،با بیان اینكه طبق اعلام مقامات وزارت ارشاد بودجه امسال تئاتر كمتر از بودجه سال پیش بوده،گفت: با توجه به روند كاهشی بودجه تئاتر، نمیتوانیم دورنمای مناسبی را برای تئاتر كشور از جمله افزایش كیفیت آثار در این حوزه متصور باشیم. 1398/11/26|
تخیل، برتری نمایش رادیویی به سینما و تئاتر است یك بازیگر و كارگردان تئاتر در خصوص جایگاه و مفهوم نمایش رادیویی و رادیو تئاتر گفت: رادیو قرار نیست كار سینما و تئاتر را انجام دهد به خودی خود نسبت به سینما و تئاتر یك برتری دارد و آن تخیل است. 1398/11/20|
رابطه دانشگاه و رادیو دچار اختلال است احسان زیورعالم، پژوهشگر تئاتر با اشاره به اینكه رادیو برای جذب مخاطب به تئاتر كمك كرده اعتقاد دارد كه در حال حاضر رابطه بین دانشگاه و رادیو دچار اختلال است. 1398/11/19|