افزایش گرایش به نوازندگی پیانو به سبك ایرانی امیرقاسمی با تأكید بر لزوم رشد بخش پیانو در موسیقی ایران گفت: میزان علاقه مندی به شیوه نواختن موسیقی ایرانی دستگاهی با پیانو در سالهای اخیر به شدت افزایش پیدا كرده است. 1402/08/22|
حذف تدریجی بازاریابی سنتی در دپارتمان موسیقی یك متخصص بازاریابی و اقتصاد هنر اظهار كرد: با مطرح شدن بازاریابی مدرن و دیجیتال هم اكنون شاهد محو تدریجی و تكامل بازاریابی سنتی هستیم. 1402/08/13|
مرحله دوم جشنواره موسیقی نواحی اواخر مهرماه برگزار میشود محمدعلی مرآتی از برگزاری مرحله دوم جشنواره شانزدهم (بین المللی و منطقه ای) از اواخر مهرماه خبر داد و گفت: امسال به موسیقی عربی ایران و عراق و سوریه و كویت هم پرداختیم و از نوازندگانی دعوت كردیم كه موسیقی مردمی و فولك اجرا میكنند. 1402/07/15|
دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی كردستان تأسیس شود دبیر جشنواره موسیقی كردستان گفت: خواست مردم استان كردستان و مجموعه مدیریت استان، این است كه دبیرخانه دائمی جشنواره در استان متناسب با ظرفیتهای فرهنگی به ویژه در حوزه شعر و موسیقی تأسیس شود. 1402/07/15|
ردّ پای احساس در آثار موسیقایی دوران دفاع مقدس مشهود است شهروز حقی در رادیو گفتوگو اظهار كرد: زمانی كه یك هنرمند بزرگ موسیقی، اثری را با نگاه به شهدا و جنگ و عاشورا و موضوعات مرتبط میسازد قطعاً رد پای احساس بهروشنی در آن دیده میشود. 1402/07/09|
عدم حمایت جدی از موسیقی فاخر/ مدیران موسیقی سلیقهای كار میكنند سالمی رهبر اركستر نوای آفتاب ضمن گلایه از بی توجهیها و عدم حمایت دولت گفت: اكثر مدیران موسیقی معمولاً موزیسین نیستند و موسیقی، رشته تخصصی آنها نیست و متأسفانه مشاوران مدیران حوزه موسیقی هم سلیقهای كار میكنند. 1402/07/03|
موسیقی حرفهای به كالایی گران قیمت تبدیل شده حسینی در رادیو گفت و گو اظهاركرد: امروز موسیقی حرفهای كالایی گران قیمت است. باید به دنبال هویت ایرانی و اسلامی و اصالت در موسیقیها باشیم اما آنچنان كه باید ظرفیتهای موسیقی دیده نشده است. 1402/06/07|
حماسه و عاطفه؛ دو عنصر كلیدی در نوحه خوانیهای یزد یك نوحه خوان استان یزد در رادیو گفت وگو اظهاركرد: فرم نوحه در یزد با دیگر عزاداریها متفاوت است و یكی از مهم ترین این تفاوتها فرم ایستادن و سینه زدن عزاداران و حالت نمایشی آن و وجود دو عنصر حماسه و عاطفه در اشعار است. 1402/04/31|
آهنگسازان توجهی به ریتم موسیقی آذربایجان ندارند نوازنده و موسیقیدان برجسته آذری گفت: موسیقی و رقص آذربایجانی به دلیل سردسیر بودن منطقه ریتم كوبنده و اكتیوی دارد اما آهنگسازان به این مسئله توجه نمیكنند. 1402/04/25|
نسل امروز اطلاعات كافی درباره موسیقی گذشتگان ندارد فریدون پور با بیان اینكه نسل امروز اطلاعات چندانی راجع به موسیقی گذشتگان ندارد گفت: موسیقی ایرانی ماهیت خاص خودش را دارد و همه ما باید با ماهیت این موسیقی آشنا شویم. 1402/04/06|
نوگرایی نباید موجب خیانت به موسیقی ایرانی شود آهنگساز برجسته كشورمان تأكید كرد: ما در عین نوگرایی باید توجه كنیم كه به موسیقی ایرانی خیانت نشود چون اخیراً شاهد لحنهای تركی و عربی و ارمنی در موسیقی ایرانی هستیم كه خوب نیست و موسیقی ما را تحت الشعاع قرار میدهد. 1402/04/06|
فرهنگ موسیقی كُردی اشتراكات نزدیكی با موسیقی جهان اسلام دارد خالد پیشداد كه از نوازندگی ساز عود است در رادیو گفت وگو اظهار كرد: فرهنگ موسیقی كُردی در عین اشتراكات نزدیكی كه با موسیقی جهان اسلام دارد افتراقاتی نیز دارد بطوریكه به آسانی می توان آن ها را از هم تمییز و تشخیص داد. 1402/03/27|
درآمدزایی كنسرتی؛ در سایه فقدان قانون كپیرایت كارشناس موسیقی در فضای دیجیتال، نبود قانون كپی رایت را موجب گسترش توزیع آثار موسیقیایی در بستر پلتفرمهای خارجی دانست و افزود: این نقیصه منجر میشود چرخشِ اقتصاد موسیقی بر دوش كنسرتها باشد. 1402/03/08|
موسیقی بدون مرز؛ زبان مشترك ملتها نوازنده و كارشناس موسیقی معتقد است موسیقی بدون مرز زبان مشترك میان ملت هاست و در این بین معضلی كه موسیقی را از شكلی حسی خارج میكند، ورود وجه الكترونیك و غیرهنری است. 1402/02/27|
چهچهه نمك آوازخوانی است كارشناس و مدرس آواز ایرانی به رادیو گفتوگو گفت: معتقدم چهچههای كه عوام آن را میشناسند، نمكِ هنر آوازخوانی است و شخصا آواز را بدون تحریر، قابل قبول نمیدانم. 1402/02/18|
دنیا، صدای تنبور ایرانی را خواهد شنید مدرس ساز تنبور در رادیو گفتوگو تاكید كرد كه در پی برنده شدن اثر "هیچ آشنا" در جشنواره آكادمیا، قطعات زندهای از او در رادیو و تلویزیون سراسر دنیا پخش خواهد شد. 1402/02/10|